در مقاله حاضر، روشی به منظور بررسی خطر وقوع تراک در جریانهای با سرعت زیاد مبتنی بر داده های تجربی ارائه میشود. این روش روی نمونهای از یک جت مافوق صوت از خروجی یک موتور پیشران که حاوی هیدروژن است، اعمال میشود. در اثر اختلاط هیدرژن با هوای اطراف، یک مخلوط قابل احتراق تشکیل میشود که خطر وقوع تراک در این مخلوط بررسی شده است. انواع آغازش تراک، شرایط مورد نیاز برای وقوع تراک و پارامترهای دینامیکی مرتبط معرفی و بررسی شده اند. محدوده تراکپذیری در شرایط مختلف بررسی شده است و همچنین اثر سرعت مخلوط بر خواص دتونیشن با استفاده از دادههای تجربی مورد بحث قرار گرفته است. در نهایت با استفاده از دادههای ارائه شده امکان وقوع دتونیشن در مخلوط مورد نظر بررسی شده است.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |