جلد 11، شماره 1 - ( تحقیق و توسعه پرانرژی - بهار و تابستان 1394 )                   جلد 11 شماره 1 صفحات 30-21 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

مولائی محمد، مقیسه عباسعلی، فردوسی محمد. مقایسه خواص شیمیایی و بالستیکی پیشرانه‌های کامپوزیتی اکسترود شده با حساسیت پایین با پیشرانه‌های بر پایه NG. نشریه مواد پرانرژی. 1394; 11 (1) :21-30

URL: http://isaem.ir/article-1-761-fa.html


، mmolaei75@yahoo.com
چکیده:   (4691 مشاهده)

افزایش کارایی توام با کاهش حساسیت یک پیشرانه همواره مد نظر مراکز تحقیق و توسعه مواد پرانرژی بوده است. بدبن منظور تلاشهایی در خصوص حذف نیتروگلیسیرین از فرمولاسیون ضمن حفظ کارایی سیستم پیشرانه صورت گرفته که منجر به ایجاد تکنولوژی جدیدی به نام پیشرانه‌های کامپوزیتی اکسترود شده با حساسیت پایین (ECL) شده است. در این روش حساسیت پیشرانه کاهش و ایمنی افزایش می‌یابد. ضمن اینکه کارایی بالستیکی پیشرانه در نتیجه‌ی افزایش دانسیته توده و محتوی انرژی، صعودی بودن رفتار احتراقی و کاهش حساسیت دمایی آن، به مقدار قابل توجهی افزایش می‌یابد. در این مقاله به معرفی پیشرانه‌های ECL پرداخته و خواص شیمیایی و بالستیکی آن با دیگر پیشرانه‌های متداول مقایسه شده است.

متن کامل [PDF 1208 kb]   (1103 دریافت)    
نوع مطالعه: ترویجی | موضوع مقاله: پیشرانه
انتشار: 1394/11/13

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Iranian Scientific Association of Energetic Materials

Designed & Developed by : Yektaweb